3 dny v Budapešti - odjezd.

7. srpna 2017 v 14:30 | Kate |  Cestování
Ahoj všichni,

tak dnes shrnu náš poslední den v úžasné Budapešti. Upřímně, při odjezdu mi bylo do breku. Měla jsem pocit, že jsme toho nestihli dost a hrozně se mi odtud nechtělo. Teď zpětně můžu říct, že nám ty 3 dny stačili, abychom viděli vše podstatné a ani nebyli úplně uhnaní. Příště bych si to o den prodloužila, abych mohla ještě chvíli sedět na nábřeží nebo v restauraci a vyloženě jen cítit tu atmosféru.

Ráno v den odjezdu jsme se sbalili, ale nechali zatím věci v hotelu, abychom to nemuseli tahat. Vydali jsme se na Margaretin ostrov, kde zrovna skončilo MS v plavání a skoku z výšky. Bylo tam tedy dost informačních stánků a některé části ostrova byly ještě obehnané plotem. Nijak to ale nekazilo atmosféru, bylo to tam super. Ostrov je taky vybaven speciálními běžeckými chodníky, atletickým stadionem a bazénem. Pro milovníky kytek je tu japonská a růžová zahrada. Pro mě krásná fontána, která předvádí s tryskami různé tvary a kousky. Vydržela jsem se naní dívat půl hodiny. :D

Na ostrově jsme strávili v podstatě celé dopoledne, tak už jsme museli zpět do hotelu pro batohy a na závěr jsme se prošli skoro přes celé město k Náměstí hrdinů. Je to obrovský plac s Památníkem milénia uprostřed. Na něm jsou sochy 14 důležitých mužů maďarských (uherských) dějin. Když stojíte před památníkem, po pravé straně máte ještě Muzeum umění, které je architektonicky parádní, ovšem nevím jaké je uvnitř, na to nebyla nálada. Nedoporučuju jít na tohle náměstí v případě, že je 40°(nechte si to aspoň na večer), protože tady se fakt neschováte a máte chvílemi pocit, že se pod Vámi roztaví chodník.

Cestou na nádraží jsme ještě prošli městský park Városliget, kde jsou krásné a turisty velmi oblíbené termální lázně Széchenyi, zaniklý zábavní park nebo hrad Vajdahunyad, který je obklopen krásným jezírkem a je tak zvláštně zarostlý. Trochu mi připomíná tu zahradu z Šíleně smutné princezny.

Po prohlídce tohohle pěkného parku už jsme měli málo času, tak jsme si už jen skočili pro pořádnou nálož vody a svačinek na cestu, prohlídli si znovu krásné nádraží Keleti a nasedli do vlaku. Cesta byla dlouhá, ale pohodlná a v klimatizovaném vlaku nijak náročná.

Budapešť můžu všem jenom doporučit. Nemám jedinou špatnou zkušenost, výlet byl vážně parádní a jsem ráda, že z něj mám spoustu fotek a zážitků. Deníček mám zapsaný, takže už jen nechat pár fotek vyvolat a téma Budapešť uzavírám. Teď už jdu zase balit do Vídně, ale to bude dámská jízda, to bude zase o něčem jiném. :D

Užívejte prázdnin,

Kate

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Anička Anička | Web | 7. srpna 2017 v 16:56 | Reagovat

Ta zahrada vypadá nádherné, stejně jako náměstí :) Moc se těším, až nějaké tipy od tebe s přítelem projdeme :D

2 Adéla Adéla | Web | 7. srpna 2017 v 18:25 | Reagovat

Jé ty se teda máš :) Budapešť, teď Vídeň. Závidím ti (v dobrém slova smyslu)! Fotky jsou krásné a ve Vídni si to užij.

3 Luma’il Luma’il | Web | 7. srpna 2017 v 19:46 | Reagovat

Pěkné fotky, skvěle jste to zakončili. :)
Užij si to ve Vídni. :)

4 Barbora Barbora | Web | 7. srpna 2017 v 19:49 | Reagovat

Tam muselo být tak nádherně!

5 Teri Teri | Web | 7. srpna 2017 v 22:04 | Reagovat

Jo to byl opravdu zážitek a hezké fotky 😚

6 Markét.:) Markét.:) | E-mail | Web | 8. srpna 2017 v 10:12 | Reagovat

Pokaždé když někde jsem tak mi je taky líto, že musím jet domů :/ krásné fotky !! :O :)

7 Dulce Nika Dulce Nika | Web | 8. srpna 2017 v 16:13 | Reagovat

pekné fotky :)

8 Andey Andey | Web | 8. srpna 2017 v 22:22 | Reagovat

Ten Margaretin ostrov bych chtěla vidět. Určitě to muselo být super. Vídeň je úžasná. Já s rodiči příští týden jedu do rakouských Alp, ale pak bych je ještě chtěla zlanařit na tři dny do Mnichova.

9 Džejní Džejní | Web | 9. srpna 2017 v 18:31 | Reagovat

v Budapesti som bola uz trikrat, ale vzdy iba na par hodin, takze som si to mesto prilis neuzila. iba som vyliezla na hrad a v podstate isla hned naspat domov :D na fotkach vyzera velmi pekne, mam aj tak trochu v plane znova sa tam vybrat, ale vobec neviem, ci sa mi tento plan podari v najblizsej dobe uskutocnit.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.