3 dny v Budapešti - den první!

2. srpna 2017 v 15:30 | Kate |  Cestování
Ahoj všichni!

Právě jsem se vrátila z krásné Budapešti, kde jsem s přítelem strávila 3 dny, a chtěla bych se s Vámi podělit o zážitky a nějaké tipy.

Vezmeme to tedy od začátku. Rozhodli jsme se jet vlakem s ČD a musím říct, že to byla dobrá volba. Jeli jsme brzy ráno a než jsme dojeli na místo stihli jsme za těch 6 hodin cesty slušně dospat a naplánovat program na odpoledne. Začalo to příjezdem na nádraží Keleti. To mě na první pohled uchvátilo. Nevím proč, ale vlaky, tramvaje a metro mám hrozně ráda a vždycky mě fascinovali, proto ve mě pro někoho obyčejné místo jako nádraží zanechalo fakt silný dojem. Tady je obrázek z venku, ale vevnitř musíte zažít tu atmosféru.

Pokračovali jsme pěšky do hostelu (žádný luxus, prostě pokoj na přespání, ale bohatě nám stačil). Cestou jsme se stavili v pár "sámoškách" a zjistili, že je v Maďarsku většina jídla levnější než u nás, a hlavně, že mají lepší ovoce, které v tom šíleném vedru vážně bodlo. (Celé 3 dny bylo mezi 35 a 40°C.)

Po ubytování jsme zamířili hned do Terror Housu (Terror Háza), který byl nejblíž a mohli jsme se tam schovat před sluncem. Je to muzeum, které strašně zajímavým způsobem provází návštěvniky historií nacistické a komunistické okupace Maďarska. Musím říct, že číst v každé místnosti A4 anglického textu mě až tolik nebavilo (můžete si ovšem koupit audio průvodce), ale atmosféra byla parádně nastíněná hudbou nebo dobovým rozhlasovým vysíláním, a co bylo nejlepší, skoro v každé místnosti je několik obrazovek, na kterých ve smyčkách běží vyprávění žen a mužů, kteří přežili. V člověku to zanechá fakt hluboký dojem. Doporučuju navštívit tohle muzeum na začátku výpravy, protože pak alespoň chápete, o čem jsou některé památníky, nebo proč jsou v domech díry po kulkách.

Další na programu byla místní opera a Bazilika Sv.Štěpána - když se k ní vydáte, tak se rozhodně vyšplhejte nahoru (můžete jet i výtahem, ale my nejsme žádný bábovky :D ). Stojí to asi 400 forintů (kolem 35 korun) pro studenty a je to nejlepší výhled, jaký si můžete přát. Pravda, bylo mi z té výšky trochu špatně, ale za ten výhled to určitě stálo, posuďte sami.

V podvečer jsme pokračovali k řece, kde je teda fakt nádherně. Široká Dunaj navozuje skoro pocit, jako byste byli u moře. Můžete využít jednu z tisíce lodí pro vyhlídkovou plavbu nebo jen posedět na nábřeží a nasávat atmosféru s výhledem na Buda castle, Matthias church nebo Fisherman's Bastion. Stavte se u bot, které najdete kousek od parlamentu. Příběh je to teda příšerný, ale člověk by to měl vidět.

Po prohlédnutí nábřeží jsme obešli parlament, což je moc krásná budova (pro fotku ale nejlíp běžte na druhou stranu řeky, jinak se Vám tam nevejde, jako mně), a pak už jsme zamířili do hajan, protože nás to celé dost zmohlo.

Zážitků mám hrozně moc, a tak jsem se rozhodla rozdělit je do tří článků, aby to nebyl jeden obrovský. Doufám, že se Vám fotky líbí a užíváte si prázdniny stejně jako já.

Mějte se,

Kate

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 Luma’il Luma’il | Web | 2. srpna 2017 v 18:12 | Reagovat

To vypadá nádherně. :) Vodu mám ráda, takže tam bych se klidně kochala.
Úžasné fotky.

2 Kate Kate | 2. srpna 2017 v 18:20 | Reagovat

[1]: Děkuju :) Mrzí mě, že nemůžu komentovat tvoje články, nějak to nejde, každopádně jsem ráda, že je tu další milovník focení :)

3 violetnikol violetnikol | Web | 2. srpna 2017 v 22:16 | Reagovat

Nesnáším taková vedra, i tady to je k nesnesení :c :D
Jinak fotky jsou moc pěkné a podle článku soudím, že sis to tam užila :) V Budapešti byla před lety ségra, taky se jí tam líbilo (co vím).
Já bych tam ráda navštívila ten parlament a nejspíš ochutnala nějaká místní jídla :)

4 dinosaurss dinosaurss | Web | 2. srpna 2017 v 23:51 | Reagovat

Budapešť mám moc rád, má pro mě jakési své osobité kouzlo, no - to asi má každé město :-D.. Jinak překrásné fotky, jistě sis to tam moc užila, je skvělé, že máš nespočet zážitků.

5 Eli Eli | Web | 3. srpna 2017 v 10:13 | Reagovat

Ja bych se do Budapešti strašně ráda podívala. Je to něco kouzelného, "jiného" než naše Praha apod. Je vidět, že sis to tam užila 😊 Nádherné fotky!

6 Adela Adela | Web | 3. srpna 2017 v 11:11 | Reagovat

Budapešť je fakt nádherná. A ten výhled u Baziliky? To je fakt krása. Musím tam taky udělat někdy výlet :)

7 Luma’il Luma’il | Web | 3. srpna 2017 v 12:23 | Reagovat

[2]: Milovníků focení se najde dost. :)
Tak to netuším, proč to nejde komentovat, mělo by stačit napsat jméno a opsat kód a mělo by to jít, co tak vím.

8 Elis Elis | Web | 3. srpna 2017 v 13:01 | Reagovat

Krásné fotky, a Budapešť je celkově krásný ♥ Ráda bych se tam někdy vrátila :3

9 JANA JANA | Web | 3. srpna 2017 v 16:44 | Reagovat

v Budapešti jsem byla před Vánoci soutěžit, takže jsem z města neviděla tolik jako ty, ale je to fakt krásné město :). nejvíc se mi líbil ten Hrádek :)

10 TimeForGlam TimeForGlam | Web | 3. srpna 2017 v 17:19 | Reagovat

Super fotky! uži si to tam :)

11 Anička Anička | Web | 3. srpna 2017 v 21:38 | Reagovat

S přítelem se do Budapešti také chystáme a díky tvému článku se už fakt nemůžu dočkat! <3 krásné fotky i tipy, co navštívit, děkuju :)

12 L. L. | Web | 4. srpna 2017 v 12:05 | Reagovat

Do Budapeště bych se taky chtěla podívat :). Fotky jsou moc povedené:). O víkendu jsme se vrátili z Berlína a přemýšlíme další výlet spíš nějaký wellness pobyt v Česku a nebo příští rok už dovolenou u moře :)

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.