3 dny v Budapešti - den druhý!

4. srpna 2017 v 14:00 | Kate |  Cestování
Ahoj všichni,

dnes chci shrnout své zážitky z druhého dne v Budapešti. Snad Vás i motivuju k tomu, abyste tohle krásné město taky navštívili. Věřte mi, je to jeden ze zážitků, které určitě vydrží na celý život. Budapešť má fakt neuvěřitelnou atmosféru, ačkoli se to říká o každém druhém městě, tady je to stoprocentně pravda! :D

Druhý den byl ve znamení dlooouhých procházek. Měli jsme totiž v plánu vylézt k Buda castlu, na Rybářskou baštu a pak okruhem zpět přes řeku na známou tržnici. Protože jsme věděli, že toho hodně nachodíme, rozhodli jsme se alespoň do centra (k řece) dopravit metrem. Bydleli jsme přímo na trase M1 a můžu říct, že to byl další velký zážitek. Metro v Budapešti je takové dost starodávné. Trochu připomíná některé londýnské zastávky, ale tady to vypadá tak nějak kavárensky. Dráha je jen asi dva metry pod zemí a neustále kličkuje, takže ta starodávná souprava jede poměrně pomalu, ne tak jak jsme zvyklí v Praze. Rozhodně se projeďte, když už v té Budapešti budete.

Po příjezdu na konečnou stanici, která je přímo v centru a pár metrů od řeky, jsme se vydali na druhý břeh (do části Buda). Přejít místní šíleně dlouhé mosty ve skoro 40° vedru je docela zabíračka, kterou ještě ztěžují davy turistů. Ale zase se z těch mostů krásně fotí.

Když jsme most přelezli, octli jsme se v takovém výchozím bodě pro cestu nahoru na hrad. S poslední kapkou pití jsme začali zuřivě hledat obchod, protože bychom se jinak asi uškvařili. Naštěstí nás zachránil miniobchůdek (asi jako u nás vesničtí vietnamci), kde jsme nabrali 4 litry vody a džusu a vypravili se do kopce (mimo pondělí se dá jet lanovkou podobnou té petřínské). Byla to úmorná cesta, ale to, co bylo cílem, fakt stálo za to. (Buda castle a Rybářská bašta)

Pak už jsme ale rychle slezli dolů, protože se nebylo kde schovat před sluncem. Vyčerpaní a upocení jsme se doplazili přes druhý most k místní Market Hall, kde jsme nakoupili nějaké suvenýry pro rodinu a jídlo na zbytek dne. Určitě přivezte blízkým vyhlášené paprikové klobásky nebo prostě sušené papričky. Já teda taky vzala tokajské víno, uvidíme, jak bude dobré.

Po návštěvě téhle parádní tržnice jsme se na chvíli schovali do hotelu, abychom se trochu zchladili a nabrali sílu. Večer jsme se vydali k řece nasávat atmosféru a kouknout se na noční osvětlenou Budapešť. Vydrželi jsme u vody sedět skoro 2 hodiny, než nás málem sežraly mušky, ale byla to neskutečná krása. Škoda, že to tak neumím vyfotit. (Na fotce pohled ze břehu Dunaje a noční parlament.)

Po procházce nočním městem jsme už jen trošku naplánovali, co chceme stihnout poslední den a zalezli do postele. Byl to náročný den, ale zároveň se mi moc líbil. Doufám, že jsem Vás trochu navnadila na tohle krásné místo a přeju hezké prázdniny se spoustou cestování!

Kate

1 člověk ohodnotil tento článek.